Medicom Telefonie-integratie
De Telefonie-integratie van Vanzelfsprekend voor Medicom is de oplossing om uw telefoonverkeer eenvoudig en efficiënt te laten verlopen! Het concept is simpel, maar het levert verrassend veel tijdbesparing op. Kort gezegd, er vindt een koppeling plaats tussen uw telefooncentrale en het Medicom-systeem. Hierdoor worden de gegevens van inkomende bellers weergegeven op uw scherm en kunt u direct naar de agenda of het dossier van de patiënt gaan. Omgekeerd kunt u rechtstreeks uitgaande gesprekken voeren vanuit het patiëntendossier.
Voordelen
Besparing van tijd
Directe weergave van patiëntgegevens op uw scherm
Persoonlijke benadering van de patiënt
Direct bellen vanuit Medicom
Aanleiding
We horen steeds vaker dat maandagochtenden stress opleveren in huisartsenpraktijken. De telefoon blijft maar overgaan en de wachttijden worden langer. Ook buiten de drukste momenten blijft telefonie een aandachtspunt. De naam van de patiënt wordt niet goed verstaan, er zijn foutmarges en de patiënt ervaart onpersoonlijke zorg doordat er steeds weer om naam en geboortedatum gevraagd moet worden. Omdat we bij Vanzelfsprekend graag onze gebruikers ontzorgen en hoogwaardige zorg ondersteunen, zijn we aan de slag gegaan met de Medicom Telefonie-integratie. Bellen via Medicom is nog nooit zo makkelijk geweest.
Tijdbesparing
Bij elk inkomend telefoongesprek vraagt de assistente aan de patiënt naar de naam en geboortedatum. Mogelijk moeten er ook aanvullende gegevens zoals een adres worden gevraagd om de patiënt correct te kunnen identificeren. Dankzij de Medicom telefonie-integratie worden deze handelingen beperkt tot slechts een bevestigingsvraag. Met dit in gedachten hebben we de tijd gemeten en berekend: in een praktijk met één huisarts wordt er jaarlijks meer dan 200 uur besteed aan deze navraag! Uiteraard kunnen we deze 200 uur niet één op één omzetten in winst, maar het betekent wel dat de tijd nuttiger besteed kan worden. Denk bijvoorbeeld aan kleine ingrepen, nauwkeurige triage of gewoonweg een meer persoonlijke benadering van de patiënt.
Interesse?
Bent u geïnteresseerd in de Medicom Telefonie-integratie? Ga dan naar ons contact formulier en we nemen zo snel mogelijk contact met u op.